Persmateriaal - Week van Het Vergeten Kind 2021

Stichting Het Vergeten Kind voert de campagne ‘Maak je HART voor vergeten kinderen in sociaal isolement’ om aandacht te vragen voor de alarmerende situatie van 80.000 kinderen in Nederland die zich fundamenteel alleen voelen. Zij groeien op in gezinnen met heftige problemen. Hun ouders kunnen niet goed voor hen zorgen en buiten het gezin is er niemand die zich om hen bekommert. In deze bijzondere periode van corona kan iedereen zich iets voorstellen bij een isolement. Voor deze kinderen is dit niet alleen nu, maar altijd de dagelijkse praktijk. Door schaamte over hun situatie en opgedane negatieve ervaringen vertellen ze niet over hun problemen thuis. Hun wereld wordt steeds kleiner. 

Voor persgerelateerde vragen en het opvragen beeldmateriaal kunt u contact opnemen met [email protected]

Download of bekijk de bijbehorende persmaterialen:

  • ‘Ik voelde me alleen en dacht dat ik niet goed genoeg was’  Een onderzoek over opgroeien in sociaal isolement

Lees hier het hele onderzoek

  • Samenvatting van de belangrijkste onderzoeksresultaten

Bekijk hier de factsheet

  • Het Vergeten Kind heeft 3 aanbevelingen voor gemeenten geformuleerd om het sociaal isolement te doorbreken

Zie hier de aanbevelingen

  • Korte film (1.31 minuten) waarin jongeren vertellen over de impact van sociaal isolement
  • Lange film (2.29 minuten) hier gaan de jongeren uitgebreid in op de problematiek

Bekijk hier de korte film

Bekijk hier de lange film

  • Foto's van De Week van Het Vergeten Kind.  

Zie hier de foto's 

Zie hier de video van 25 januari 2021