Campagne 'Een klein gebaar van echte aandacht' loopt nog tot en met 25 februari

12 februari 2018

de campagne 'een klein gebaar van echte aandacht' is tot nu toe een succes. de aftrap vond stilletjes plaats op zaterdag 27 januari en loopt nog door tot en met zondag 25 februari. het vergeten kind roept iedereen op om de campagne zoveel mogelijk te delen en zichtbaar te maken zodat nog meer kwetsbare kinderen in nederland een lief bericht ontvangen.

Billboard Een klein gebaar van echte aandacht_Het Vergeten Kind

de aftrap

Stilletjes trapten wij de campagne 'Een klein gebaar van echte aandacht' af op zaterdag 27 januari tijdens het vrijwilligersweekend. Helemaal los ging het op maandag 29 januari, de eerste dag van de Week van Het Vergeten Kind 2018, tijdens de uitreiking van de Kind Centraal Award 2018 die jaar werd gewonnen door Stichting JIM. De hele week vroegen wij volop aandacht voor de situatie van de ruim 100.000 kwetsbare kinderen in Nederland die opgroeien in een moeilijke situatie. Die aandacht kregen we: tot nu toe zijn er ruim 13.000 lieve berichten ingestuurd door mensen die laten zien dat zij deze kinderen steunen. Dat is hartverwarmend om te zien en we gaan dan ook door om nog meer kwetsbare kinderen blij te maken met een lief bericht.

een klein gebaar van echte aandacht

Iemand echt 'zien' kan al met een klein gebaar. Joep Verboeket, directeur Het Vergeten Kind, zegt hierover in het magazine Het Vergeten Kind Talks:

"we kennen allemaal het kleine geluksmoment dat je ervaart als je van een vreemde op straat een glimlach krijgt, of wanneer je een oprecht complimentje ontvangt als je een verbintenis met iemand creëert van hart tot hart, van mens tot mens. dat is voor ieder mens belangrijk, maar vooral ook voor kinderen die in een multiprobleemgezin opgroeien of niet meer thuis kunnen wonen... dat gemeende compliment, die opmerking vanuit echte aandacht... dat kleine gebaar. dat is van onschatbare waarde!"

Tijdens de campagne, die nog duurt tot en met zondag 25 februari, roepen wij heel Nederland op om te laten zien dat zij kwetsbare kinderen steunen door een lief bericht in te sturen. De campagne is te zien op televisie, te horen om de radio en ook zichtbaar dankzij advertenties langs de weg, op stations en op billboards. Kom jij de campagne tegen? Laat dit dan zien en deel het met ons via de diverse socialmediakanalen zoals Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn. 

Nog geen lief bericht ingestuurd?

Doe dat dan nu, het is gratis en geeft een goed gevoel. Een mooi begin van de week!

stuur een lief bericht

Help mee

Alleen samen kunnen we ervoor zorgen dat kwetsbare kinderen in Nederland hun verleden achter zich kunnen laten en kunnen werken aan een toekomst. Help je mee?

Doneer nu

Kom in actie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

steunen als bedrijf

Word partner