Vandaag was de aftrap van de Zomertour 2017 door ambassadeur Natasja Froger. 250 kinderen uit verschillende opvanglocaties in Nederland beleefden een fantastisch dagje uit in Avonturenpark Hellendoorn. Voor deze kinderen is het namelijk niet vanzelfsprekend om op vakantie te gaan in de zomervakantie. Het Vergeten Kind organiseert tijdens de Zomertour voor ruim 3000 kinderen een heerlijk dagje uit, zodat deze kinderen ook even kind kunnen zijn. Hellendoorn is de eerste in de reeks van de tien attractie- en dierenparken die hun deuren tijdens de Zomertour belangeloos openen.
Ruim 55.000 kinderen kunnen door problemen in hun gezin niet meer thuis wonen en komen daarom in opvanglocaties terecht. Door teruglopende subsidies is er steeds minder budget voor opvanglocaties, wat inhoudt dat de kinderen de opvang weinig verlaten. Dagjes uit of een vakantie zit er voor de meesten niet in. Zij moeten zich vermaken met minimale speelvoorzieningen en hebben vaak weinig mogelijkheden om buiten te spelen. Een dagje mee op de Zomertour is daarom erg belangrijk om echt even kind te kunnen zijn.

Ambassadeur Natasja Froger startte de dag met een warm welkomstwoord:
Wat was het een geweldige dag vandaag. Heerlijk om al die blije gezichtjes te zien. Fantastisch dat we met de zomertour deze kinderen een onbezorgde dag kunnen geven.”
In samenwerking met onder meer Avonturenpark Hellendoorn, onze vrijwilligers en onze ambassadeurs, gaan we deze zomer met ca. 3000 kinderen op pad! Een dagje naar buiten en plezier maken, om voor héél even alle zorgen te vergeten. Wij zijn ontzettend dankbaar dat Avonturenpark Hellendoorn en de andere meewerkende parken onze Zomertour 2017 mogelijk maken om de kinderen een onvergetelijke ervaring te geven.” – Joep Verboeket, directeur van Het Vergeten Kind.Â
Met grote dank aan alle vrijwilligers, sponsoren, fotograaf Hans Verleur en samenwerkingspartners zoals Avonturenpark Hellendoorn die deze dag mogelijk maakten!
Avonturenpark Hellendoorn

Kinderen kunnen in ons park echt kind zijn en genieten van onze attracties, waaronder de nieuwe spectaculaire zomershow. Dit gunnen wij deze kwetsbare groep van harte en daarom zetten wij ons de komende vier jaar in voor Het Vergeten Kind.
– René Peul, directeur marketing, sales en operationele zaken.
Het Vergeten Kind




