Nieuwe huisstijl en website voor Het Vergeten Kind

17 augustus 2017

Het Vergeten Kind introduceert een volledig nieuwe identiteit met een nieuwe huisstijl en website en: een nieuw logo! De nieuwe identiteit past bij de missie en de doelgroepverbreding van Het Vergeten Kind, voortkomend uit de fusie met Stichting Heppie die plaatsvond in 2016. 

Het nieuwe logo bestaat uit de volledige naam van de organisatie in de kleuren groen en magenta (roze). Als basiskleur gebruiken we veel groen en daarnaast zetten we frisse, heldere kleuren in zoals roze, geel en blauw. Dit geeft het geheel een zeer energiek en positieve uitstraling. Dat is ook waar Het Vergeten Kind voor staat. Alle activiteiten en projecten van Het Vergeten Kind zoals bijvoorbeeld Heppie vakanties & weekenden, The Unforgettables en Triple F krijgen net als Het Vergeten Kind eigen logo's met een daarbij passend kleurenpalet. Triple F 2017 is de eerste activiteit die plaatsvindt in het nieuwe jasje. Daarnaast zijn er sublogo's zoals 'Een actie voor' en 'Partner van' die gebruikt kunnen worden door actievoerders voor en bedrijfspartners van Het Vergeten Kind. Naast alle nieuwe logo's en kleurenpaletten is er ook gekozen voor een nieuw lettertype. 

Logo Het Vergeten Kind

Lijn van verbinding

In de nieuwe identiteit van Het Vergeten Kind is vaak een lijn te zien. Deze lijn komt terug in bijvoorbeeld foto's en video's en deze staat symbool voor verbinding, beweging, vooruitgang, kracht, ontwikkeling, bescherming en verandering. De nieuwe identiteit, in combinatie met de lijn, moet bijdragen aan nog meer herkenbaarheid en zichtbaarheid van Het Vergeten Kind. Dit geldt ook voor de website. Deze was nodig aan vervanging toe. De nieuwe website heeft een frisse vormgeving en een verbeterde, duidelijke navigatie. 

The Others

Het ontwerpen en produceren van de nieuwe huisstijl en website is verzorgd door de creatieve wonders van The Others in Amersfoort. Het reclamebureau heeft dit vooral uit liefde voor ons gedaan, tegen een kleine onkostenvergoeding. The Others helpen merken en producten om onderscheidend, vindbaar, herkenbaar en uniek te zijn voor hun doelgroep. Dit bedrijf is al vele jaren een fantastische samenwerkingspartner van ons. 

Multimove

Onze nieuwe website is geheel kosteloos gebouwd door Multimove in Emmen. Multimove is een effectief en creatief internetbureau waarmee wij sinds 2008 erg fijn samenwerken.

De hosting wordt kosteloos gerealiseerd door Infracom uit Zwolle, een all-round IT bedrijf met onder andere specialistische kennis op het gebied IT en hosting en een partner van Multimove. Al onze partners zijn wij enorm dankbaar, zonder hen was deze transitie niet mogelijk geweest.

Hard doorwerken

Hoewel de website al een duidelijke vormgeving heeft, is een website een project dat nooit klaar is. We werken daarom de komende maanden samen met de webdesigners en webbouwers aan de achterkant hard door om online zichtbaar te blijven. Ook zullen we de komende tijd steeds meer uitingen in de nieuwe stijl produceren zoals een commercial, drukwerk en verschillende digitale uitingen. Vragen over de nieuwe huisstijl? Stuur een e-mail naar marjanne@hetvergetenkind.nl

Terug

Help mee

Alleen samen kunnen we ervoor zorgen dat kwetsbare kinderen in Nederland hun verleden achter zich kunnen laten en kunnen werken aan een toekomst. Help je mee?

Doneer nu

kom in actie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

steunen als bedrijf

word partner