Stichting Het Vergeten Kind bezorgt 1.000 kwetsbare gezinnen een Heppie momentje thuis tijdens lockdown
03 februari 2021
Stichting Het Vergeten Kind verrast tijdens de campagne 'Maak je HART voor vergeten kinderen in sociaal isolement’ kinderen met de Heppie Box, zodat ze thuis fijn kunnen knutselen en met het gezin leuke activiteiten kunnen doen. De box is speciaal door vrijwilligers van de stichting samengesteld. De inhoud is erop gericht om het hele gezin een moment van ontspanning en aandacht te bezorgen. De doos bevat namelijk niet alleen spelmateriaal, maar ook instructies voor ouders en/of verzorgers om er een echte leuke activiteit van te maken. Activiteiten die ze zelf misschien niet hadden bedacht. Zo ontstaan er positieve ervaringen tussen kinderen en hun verzorgers.
Echt weer even kind zijn; even geen zorgen en verdriet
Normaal gesproken organiseert de stichting tijdens de Week van Het Vergeten Kind (29 januari t/m 4 februari) een groots kinderevent. Dat is dit jaar door de coronamaatregelen helaas niet mogelijk. In plaats daarvan bezorgt Het Vergeten Kind bij 1.000 gezinnen uit vijftien gemeenten een mooie verrassing thuis: de Heppie Box. Zo hoopt de stichting met een gemiddelde van twee kinderen per gezin ongeveer 2.000 kinderen te bereiken.
Jamai Loman, ambassadeur van de stichting: “Vorig jaar sloten we de Week van Het Vergeten Kind af met Heppie Factory; een spetterend feest voor kinderen in Nederland die het moeilijk hebben, omdat er thuis veel problemen zijn. Een dag vol kinderplezier en feestvieren. Dat is zo ontzettend belangrijk voor deze kinderen: even geen zorgen, geen verdriet, gewoon kind zijn.”
Ambassadeur Angela Schijf vult aan: “Corona of niet: dat weerhoudt ons niet om kwetsbare kinderen in het zonnetje te zetten! Nu we geen kinderevent tijdens de Week kunnen organiseren en ook de Heppie Vakanties & Weekenden begrijpelijkerwijs niet mogen doorgaan, hebben we een creatieve oplossing gevonden! Als de kinderen niet naar ons kunnen komen, dan komen wij met de Heppie Boxen naar de kinderen toe!”
Agenderingscampagne ‘Maak je HART voor vergeten kinderen in sociaal isolement’
Het uitdelen van de Heppie Boxen vindt plaats tijdens de campagneperiode (van 29 januari t/m 12 februari). Met de landelijke campagne ‘Maak je HART voor vergeten kinderen in sociaal isolement’ vraagt Stichting Het Vergeten Kind aan heel Nederland om achter deze kinderen te gaan staan en op www.hetvergetenkind.nl een hart achter te laten op de kaart van Nederland. Gesterkt door alle aandacht voor dit thema en de ‘hartensteun’ uit het land kan de stichting gemeenten, scholen en jeugdzorg krachtiger aansporen om het isolement van deze kinderen te doorbreken.