Het Vergeten Kind Nieuws Aandacht is van levensbelang

Aandacht is van levensbelang

Het Vergeten Kind en We Agency lanceren aangrijpende merkfilm

Ieder kind heeft zuurstof en energie nodig, maar pas als het opgroeit met positieve aandacht, kan het zich goed ontwikkelen. Toch zijn er in Nederland 100.000 kinderen die opgroeien zonder de aandacht die ze zo hard nodig hebben. Om het publiek te laten zien en voelen hoe schadelijk het is om op te groeien zonder aandacht hebben we in samenwerking met merkstrateeg Marc Oosterhout en reclamebureau We Agency een merkfilm ontwikkeld, die vanaf 25 augustus te zien is. 

Daphne Schreuder, merkbewaker van Het Vergeten Kind: “Een kind dat opgroeit zonder aandacht mist de basis om zich goed te ontwikkelen en veilig op te groeien. Toch is dat voor 100.000 kinderen in Nederland de realiteit. Wij willen dat hun verhaal zichtbaar wordt. De film is het fundament en vertrekpunt voor toekomstige communicatie, waarbij we ook vertellen wat de stichting doet om deze kinderen te helpen.”

Positieve impact

We zorgen er op twee manieren voor dat kinderen wel de aandacht krijgen die ze nodig hebben. We bezorgen ze lichtpuntjes met onze speciale Heppie-activiteiten, waar ze worden overladen met positieve aandacht. Hierdoor durven ze te ontspannen en gewoon kind te zijn. Tegelijkertijd jagen we overheid en jeugdzorgaanbieders aan om de kwaliteit van zorg te verbeteren. Want ieder kind verdient een stabiele woonplek met aandachtsvolle zorg.

Een mooie toekomst begint daarom met aandacht. Sterker nog: aandacht is van levensbelang! Daarom strijden wij samen met gelijkgestemde mensen en organisaties voor een zo groot mogelijk denkbeeldig ‘vangnet van aandacht’. Totdat elk kind in Nederland zich gehoord en gezien voelt en zich positief kan ontwikkelen.

Nieuws

Lees hier het laatste nieuws over onze kinderactiviteiten, campagnes en meer.

Scroll naar boven