Deze zomer hebben we een mooie samenwerking met ING. Klanten die een Doorlopende ING Reisverzekering afsluiten krijgen namelijk € 15 cashback. Dat bedrag kunnen ze doneren aan Het Vergeten Kind. De campagne van ING sluit perfect aan bij onze activiteiten. Hun klanten gaan een onbezorgde vakantie tegemoet dankzij hun reisverzekering én kunnen tegelijkertijd bijdragen aan een onvergetelijke zomerervaring voor kwetsbare kinderen. Hoe kwam deze campagne tot stand?
Even kort voorstellen: wie ben je en wat is je functie bij ING?
Mijn naam is Milo Alink. Ik ben customer journey expert bij de afdeling Verzekeren van ING. Een mooie term, maar ook een beetje pretentieus. Klanten worden steeds zelfstandiger en laten zich steeds minder leiden. Ik gebruik zelf liever de ouderwetse term ‘marketeer’. Ik houd me bezig met acties, campagnes, product-, propositie- en serviceverbeteringen. Alles om het gemak van verzekeren via ING te promoten.
Hoe is het idee ontstaan om een goed doel te koppelen aan jullie reisverzekeringscampagne?
Vakantie vieren is het mooiste dat er is. We kijken er allemaal naar uit, het kan je een enorme boost geven. Life is about making memories. En vakantie is daar een geweldig middel voor. Maar vakantie vieren is natuurlijk ook een luxe. De koppeling met een goed doel vind ik daarom logisch. Je realiseert je weer even hoe bevoorrecht je bent en doet iets kleins terug voor een ander.
Hoe is ING bij Het Vergeten Kind gekomen?
Duurzaamheid is voor ING heel belangrijk, om bij te dragen aan een toekomstbestendige samenleving. Wij hadden eenvoudig kunnen kiezen voor één van de vele goede milieudoelen, maar uiteindelijk hebben we het aan onze klanten gevraagd. Daar hebben we een mooie feedbacktool voor. En het was meteen duidelijk dat klanten het liever een beetje dichterbij zochten. De koppeling met Het Vergeten Kind werd als meest sympathieke bestempeld.
Hebben jullie eerder een dergelijke actie gedaan met een goed doel?
ING werkt vaker met goede doelen, denk bijvoorbeeld aan de aardbeving in Turkije. Maar zo’n directe koppeling met een product hebben we vanuit Verzekeren nog niet eerder gehad. Cashbackacties zijn in de verzekeringsmarkt een beetje gemeengoed geworden. We willen het nu eens anders doen door klanten de keuze te geven: je cashback zelf behouden of doneren aan Het Vergeten Kind.
Waarom past Het Vergeten Kind bij de reiscampagne volgens jou?
Een reisverzekering sluit je af omdat je op vakantie gaat. Belangrijk om goed te regelen, want daarmee kun je veel (financiële) ellende voorkomen. Maar een fijne vakantie is helaas niet voor iedereen weggelegd. Zeker 100.000 kinderen in Nederland krijgen niet de kans om kind te zijn door zorgen, problemen en traumatische ervaringen. Het Vergeten Kind haalt deze kinderen uit hun isolement, bijvoorbeeld met Heppie Vakanties & Weekenden. Hierin draait alles om samen spelen en plezier maken. Het Heppie-effect. En daar levert ING graag een bijdrage aan.
Wat hopen jullie te bereiken met deze actie?
We hopen hiermee een sympathiek en sociaal element toe te voegen aan onze actie. Als veel klanten ervoor kiezen om de cashback te doneren, kunnen we het verschil maken voor heel veel kinderen. Het kost 2 minuten van je tijd om voor donatie te kiezen, daarmee wordt de zomer voor deze kinderen onvergetelijk. Jij mooie herinneringen en deze kinderen ook. Hoe mooi is dat!
Meer weten over de actie?
Meer informatie over de actie met de Doorlopende ING Reisverzekering vind je hier.