Sinds december 2022 maakt Het Vergeten Kind onderdeel uit van Voor Elkaar. Via dit programma steunt Albert Heijn vier maatschappelijke doelen om Nederland een beetje socialer te maken. Deze zomer kun je bij Albert Heijn sparen voor leuke uitjes én tegelijkertijd bijdragen aan een uitje voor een vergeten kind. We vroegen Johan van der Zanden van Albert Heijn hoe zij tot hun keuze voor Het Vergeten Kind zijn gekomen.

Even kort voorstellen: wie ben je en wat is je functie bij Albert Heijn?Johan van der Zanden (AH)
Mijn naam is Johan van der Zanden. Sinds eind 2018 directeur marketing en communicatie bij Albert Heijn. Onze missie is Beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen. Beter Eten bereikbaar maken doen wij niet alleen, maar met al onze medewerkers, leveranciers, vaste boeren en telers en maatschappelijke partners. Niet voor iedereen is (samen) eten vanzelfsprekend. Daarom hebben wij “Voor elkaar” gelanceerd. Een platform waar we ons samen met vier goede doelen inzetten om Nederland een beetje beter, gezonder en socialer te maken. 

Albert Heijn steunde al de Voedselbank, Het Rode Kruis en Resto van Harte. Afgelopen december is Het Vergeten Kind daarbij gekomen en is het platform Voor Elkaar ontstaan. Hoe zijn jullie tot de keuze voor Het Vergeten Kind gekomen?
Met Het Vergeten Kind draait onze samenwerking om kinderen. We willen hen, gezien de vaak complexe problematiek thuis, graag waardevolle verbindende momenten laten ervaren door gezamenlijk te eten. Afgelopen december zijn we gestart met de Heppie Boxen voor kinderen in woongroepen, waar ze samen een recept konden kiezen, boodschappen konden doen, samen koken en genieten. 

Wat hopen jullie te bereiken met het platform Voor Elkaar?
Als supermarkt staan we midden in de maatschappij en met ons platform zetten we ons gezamenlijk in om Nederland een beetje socialer te maken. 

Deze zomer steunen jullie Het Vergeten Kind via jullie uitjescampagne. Kun je uitleggen hoe dat werkt?
De zomer is voor veel mensen in Nederland het moment om samen zorgeloos van uitjes en lekker eten te genieten en weer even op te laden. Wij willen eraan bijdragen dat ook ‘vergeten kinderen’, voor wie dit niet vanzelfsprekend is, kunnen genieten van dit soort zorgeloze en verbindende momenten, omdat dat belangrijk is. 

Het Vergeten Kind heeft de gehele zomer een campagne om dit op verschillende manieren mogelijk te maken en Albert Heijn draagt hieraan op verschillende manieren bij. 

Zo waren we op 24 en 25 juni met de Allerhande Kookschool aanwezig op het Heppie Festival dat werd georganiseerd door Het Vergeten Kind. Kinderen konden deelnemen aan een pannenkoekenworkshop, waar ze samen met de bekende koks Hugo Kennis en Londen Loy en een team van AH-medewerkers pannenkoeken bakten en versierden. Samen eten bereiden en lekker opeten, dat verbindt en geeft plezier! 

AH uitjesDaarnaast hebben we onze eigen campagne waarbij klanten kunnen sparen voor uitjes en zich dus verheugen en voorbereiden op een leuke dag. Klanten kunnen, als ze dat willen, via Albert Heijn bijdragen aan een uitje voor Het Vergeten Kind door te doneren. Dit kan met hun AH Miles maar ook met geld: via de AH app of de site. Albert Heijn verzorgt daarbij voor de 1e 500 zomeruitjes die Het Vergeten Kind organiseert, lekker eten en drinken voor tijdens de dag, dat hoort erbij op zo’n dag. 

Wat hopen jullie te bereiken met deze actie? 
We hopen bij te dragen aan de bekendheid van Het Vergeten Kind, zodat er meer kinderen blij gemaakt kunnen worden. Op het Heppie Festival hebben we zelf ervaren wat dit met de kinderen doet. En uiteraard hopen we dat klanten, die zelf een uitje plannen, willen bijdragen aan uitjes voor Het Vergeten Kind. Want dat zijn verbindende momenten en maakt deze kinderen ‘wat meer kind’ en wat meer blij! 
 

Help mee

Alleen samen kunnen we ervoor zorgen dat kwetsbare kinderen in Nederland hun verleden achter zich kunnen laten en kunnen werken aan een toekomst. Help je mee?

Doneer nu

Kom in actie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

steunen als bedrijf

Word partner