Familiebedrijf Otolift steunt Het Vergeten Kind

Otolift is een familiebedrijf dat trapliften ontwikkelt, produceert én plaatst. Door een traplift kunnen ouderen zo lang mogelijk thuis blijven wonen. Hoewel de doelgroep van Otolift een hele andere is dan die van Het Vergeten Kind, is het toch een logisch partnerschap. Otolift ziet namelijk het belang in van een fijn thuis en de mogelijkheid daar te kunnen blijven. Commercieel directeur Jeroen Wolf: “Natuurlijk steunen we dus Het Vergeten Kind, een stichting die zich inzet voor kinderen die geen veilig thuis hebben.”

Waar staat Otolift voor?

“We zijn een familiebedrijf dat al 129 jaar bestaat; de vierde generatie staat op dit moment aan het roer. We vinden het belangrijk dat ouderen zo lang als ze willen zelfstandig thuis kunnen wonen en produceren daarom trapliften (otolift.nl). Omdat we een echt familiebedrijf zijn, is het niet meer dan normaal dat maatschappelijke betrokkenheid bij ons hoog in het vaandel staat. We dragen goede doelen, lokale verenigingen en bijzondere initiatieven een warm hart toe en dragen hierin graag bij. Zo hebben we ons lange tijd voor Kika ingezet; en nu doen we dat ook voor Het Vergeten Kind.”

Hoe is de samenwerking met Het Vergeten Kind ontstaan?Otolift

“Eigenlijk toen we twee jaar geleden een spotje van Het Vergeten Kind op televisie zagen. Toen dachten we: Ja, voor die kwetsbare kinderen willen we ons inzetten! Het is schrijnend dat kinderen het thuis zo moeilijk hebben of dat ze helemaal niet meer thuis kunnen wonen. En dat terwijl kinderen de toekomst hebben; ze moeten spelen en zich ontwikkelen. Sinds dat spotje steunen we de stichting, nu vooral nog financieel.”

Wat gebeurt er met jullie steun?

“Die wordt ingezet om de Heppie Vakanties & Weekenden mogelijk te maken en om mooie activiteiten voor kwetsbare kinderen te organiseren. Deze kinderen hebben vaak niet eens een plekje om thuis te noemen, laat staan dat ze gezellig naar de Efteling kunnen of op vakantie gaan. Het Vergeten Kind regelt wel dat leuke dagje uit of die minivakantie; het is fantastisch dat wij daaraan bijdragen.”

Hoe ziet jullie toekomstige samenwerking eruit?

“Nu hebben we veelal financieel gesteund, maar het is de bedoeling dat we meer gaan betekenen. We willen inzamelingsacties doen, ons bereik inzetten om meer bekendheid voor Het Vergeten Kind te vergaren én we hopen zelf ook de handen uit de mouwen te steken. Dat laatste is trouwens al aan het gebeuren. Vorige week kwam er een collega naar me toe nadat ze de interne mailing had gelezen waarin ook Het Vergeten Kind ter sprake kwam. ‘Ik heb me aangemeld als vrijwilliger!’ zei ze enthousiast. Dat vond ik te gek en dat is precies wat we willen.”

Terug