Jaarverslag 2016 Het Vergeten Kind

30-06-2017

SAMEN STERKER! LEES ONS JAARVERSLAG 2016

Met trots presenteren wij ons jaarverslag 2016. Daarin lees je uiteraard meer over de fusie, onze strategische keuzes, ons programma en onze cijfers. Er is al veel bereikt, maar er staat ons nog een flinke taak te wachten. Want alhoewel internationaal onderzoek stelt dat in Nederland de gelukkigste kinderen ter wereld wonen, geldt dit geluk helaas niet voor alle kinderen in ons land. Nog te vaak gaat het fout, soms zelfs heel erg fout. Als kinderen verwaarloosd en/of mishandeld worden, tekent dit hun verdere leven. De gevolgen zijn heftig en variëren van een negatief zelfbeeld, weinig zelfvertrouwen, ernstige gedragsproblemen en verslaving tot crimineel gedrag. Vaak gaat dit van generatie op generatie. Deze intergenerationele overdracht willen we stoppen. Het Vergeten Kind is alleen maar meer gemotiveerd om de komende jaren verder te strijden voor een Nederland waarin elk kind zich écht kind voelt, zich goed ontwikkelt en volwaardig meedoet in de maatschappij.

SAMEN VOORUIT

Een positieve verandering bewerkstelligen lukt alleen als we samen de handschoen oppakken. Daarom zijn we zo blij met de samenwerking met een steeds groter netwerk van maatschappelijke partners om misstanden aan te pakken en te adresseren. En een steeds verder groeiend aantal donateurs die het ons mogelijk maakt om onze programma's verder te verdiepen en te verbreden. Want alleen samen kunnen we ervoor zorgen dat vergeten kinderen hun verleden achter zich kunnen laten en kunnen werken aan een toekomst. Een toekomst waarin een lach geen uitzondering meer is, maar een recht.

Gewoon, zoals het hoort te zijn.

Joep Verboeket
Algemeen Directeur / Bestuurder