Nieuws

Het Vergeten Kind lanceert campagne zomerdromen

08-06-2017

Utrecht, 8 juni 2017 - De zomer staat voor de deur en voor veel kinderen betekent dit: vrij van school en genieten van leuke dingen doen zoals vakanties en dagjes uit. Helaas geldt dit niet voor alle kinderen in Nederland en om hiervoor aandacht te vragen lanceert Stichting Het Vergeten Kind vandaag de zomercampagne 2017: zomerdromen. 

In de zomercampagne 'zomerdromen' speelt het jonge meisje Sophie de hoofdrol. Sophie is weliswaar fictief, haar verhaal is echt: Sophie staat symbool voor de ruim 55.000 kinderen die niet meer thuis wonen en die bijvoorbeeld in een jeugdzorginstelling verblijven. Deze kinderen ervaren meer dan eens dat hun leventje anders verloopt en dat er voor hen minder mogelijkheden zijn. Ze voelen zich vaak ‘opgesloten’, geïsoleerd en raken gefrustreerd. Juist deze kinderen dromen van een leuke zomer, om gewoon te kunnen spelen met andere kinderen en hun heftige ervaringen te vergeten.

Kleur je mee? 

Om de zomer van deze kwetsbare kinderen meer kleur te geven is de campagne 'zomerdromen' bedacht: je downloadt gratis een Woezel en Pip zomerkleurplaat en bij elke gedownloade kleurplaat doneert Het Guusje Nederhorst Fonds € 1,- aan Het Vergeten Kind zodat de zomerdromen van deze kinderen werkelijkheid kunnen worden. De kinderen krijgen een onvergetelijk dagje uit naar een pretpark of dierentuin tijdens de Zomertour. Download daarom nu gratis de Woezel en Pip zomerkleurplaat. Natuurlijk is het geweldig wanneer je de actie wilt delen via socialmediakanalen zodat nog meer mensen meehelpen bij het laten uitkomen van zomerdromen.

Meer informatie over de Zomertour vind je hier

« terug